Pages

Monday 27 April 2015

Tinta ke 42...TERUSIK HATI SANG LEBAH

Izinkan aku menumpang
Di kuntuman mawar ini
Aku tidak bisa iri hati
Menunaikan yang hakiki pada diri
Menghirup sedikit madu buat bekalan
Bakal kubina mahligai indah
Habuan keturunanku yang sedang menanti
Pulang dinihari, ada sesuatu yang berisi

Kau memang cantik
Menjadi pujaan dan pujian makhluk bumi
Rezekimu juga dikelopak bunga wangi
Di taman ini berjuta bunga menanti
Kau dan aku
Saling berputar membina hidup
Bertarung demi nyawa yang hidup
Kau rerama cantik dan aku sang lebah lentik

Usah angkuh memandangku
Bersyukurlah
Tika sang bunga di neraca yang adil
Antara kasta, rupa dan siapa
Seteguk madu di celah kelopak jingga
Kita hirup bersama tanpa ada prasangka
Demi sedetik masa menghitung nyawa
Usah pertikai hebatnya kita
Kau dan aku diciptakan bersama
Menumpang tumpang hidup dan berjuang.


~andai berpijak di bumi nyata
hakikat masih menumpang tanpa kuasa~
ainnurmustaqim270415
1430ptgputrajaya



0 comments: