Pages

Saturday 12 March 2016

TINTAKU 59...AWAN: TAHLILKAN JUGA BUATKU

AWAN: TAHLILKAN JUGA BUATKU
(Tribute 2 tahun kehilangan MH370)
Berabad lama menjadi teman seiringan
Setiap kali membelah dada perjalanan
Kita sering berbagi senyuman
Tanda setia ini tidak susut
Walau sedetik tak mungkin surut
Dikala hujan ribut menggila
Aku kalut menggalas resah
Usah fikir aku jahat
Ketika menebal berkumpul sarat
Aku memaut sesama sendiri dengan erat
Aku menancap namamu diingatan
MH370 membelah dadaku yang rawan
Kita berjanji dengan senyuman
Acapkali menjadi benteng pertemuan
aku memayungi dirimu sebagai teduhan
Sang bayu berbisik derita
Penantianku tak kunjung tiba
Apa kudratku kala meminta
Aku juga makhluk DIA tak punya kuasa
Curahan hujan dari perutku meluncur deras
Bersama sendu batinku yang tidak beralas
Hingga kini bayangmu tiada berbekas
Aku tetap menantimu dengan belas.
Duhai makhluk bumi yang setia
Penantianmu penuh tanda dan redha
Usah hukumi aku yang melangit lara
Aku juga sang awan menyaksi segala
Andai doa yang kau panjatkan pada mereka
Tuluskanlah pada diriku yang juga merana
Aku juga makhluk biarpun tak punya nyawa
Kerana MH370
Menyapa diriku dengan senyum tanpa kembali bersua.
~AL FATIHAH buat mangsa MH370. Iringan doa yang tiada bernoktah agar kalian tenang dan aman dalam suratan Tuhan~
Ainnurmustaqim
080316
Putrajaya.


0 comments: