Pages

Tuesday 5 May 2015

Tintaku 44...GADIS KAUNTER DAN SI BISU


Tidak pertama kali
Membawa tiga keping surat
Aku gadis kaunter bertemu jutaan umat
Mengapa perlu aku simpan senyum ini
Hanya untuk kamu insan misteri

Mengapa kau hanya tersenyum
Bicara aku dalam acara yang sangat protokol
Mengecop pengesahan, menandatangani akuan
Dan bertarikh atas permintaan

Selama aku berurusan denganmu
Tiada sebarang lantunan suara
Hanya sekuntum senyuman
Sesekali mengangguk tanda setuju
Aku perasan dan juga terperasan

Kau mencuri sesuatu dariku
Kenakalanmu teserlah di situ
Aku ego dalam menyatakan jawapan
Namun terus bersabar demi sebuah keluhan

Aku enggan melafazkan TERIMA KASIH
Mengundang makna perpisahan dari pertemuan
Akhirnya..
Kau menang dalam gelanggang kita
Dengan isyarat tanganmu yang nyata maksudnya
Kau tidak mampu berkata kata
Mengapa perlu kau tinggalkan sesak yang sarat dalam jiwa
Adakah kau akan datang lagi ke kaunterku
Duhai si bisu!!!
ainnurmustaqim040515
12.30pgselayang
~hasil pembedahan buku buku pemenang Sayembara Puisi ITBM yang lepas..mencari ekspektasi juri
Yang sangat mahal dan kualitas..belajar untuk menukil sesuatu di balik dinding kayu~

0 comments: