Pages

Tuesday 1 December 2015

TINTAKU 53...SEANDAINYA AKU TAHU

SEANDAINYA AKU TAHU

Seandainya aku mengetahui
Betapa nikmatnya kesakitan itu
Nescaya aku merayu
Tangguhkan  sihat buatku

Seandainya aku menyedari
Betapa nikmatnya kelaparan itu
Nescaya aku enggan
Dihadirkan kenyang buatku

Seandainya aku memahami
Betapa nikmatnya kemiskinan itu
Nescaya aku tidak mahu
Diberi kekayaan buatku

Seandainya aku mengerti
Betapa nikmatnya penderitaan itu
Nescaya aku menolak
Dihadiahkan bahagia buatku

Seandainya segala nikmat itu
Adalah bisa yang mencalar tiap waktuku
Aku rela di sentuh dengan segala ujian-MU
Andai itu adalah penawar bagi tiap khilafku
Bagi tiap lalaiku
Bagi tiap laghoku
Bagi tiap alpaku
Sungguh aku rela
Kerana..
Aku tidak tahu akan bila hadirnya 
AJALKU..
Tinggalkan sedikit waktu YA ALLAH
Andai dapat aku membasahi lidahku
Hanya dengan menyebut NAMA-MU
Andai ini kalam terakhir dariku…

@innurmust@qim301115
0900pgputrajaya


0 comments: